دیگه چه خبر؟

اخبار دنیای هنرمندان،قیمت گوشی،عکس های جذاب

دیگه چه خبر؟

اخبار دنیای هنرمندان،قیمت گوشی،عکس های جذاب

عکس ها و اخبار بازیگران ایرانی و خارجی، قیمت روز گوشی موبایل، مد روز، طالع بینی

آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

آموزشگاه کامپیوتر

آموزشگاه طراحی سایت

باغ عروسی 

تشریفات عروسی

 

 

محمد مهدی حاتمی:

به نظر می‌رسد در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات پیشِ رو در آمریکا، ایران بتواند نفت خود را دوباره به بازار برگرداند. بازگشت نفت ایران به بازاری که همین حالا هم با قیمت‌های پایین نفت دست به گریبان است، خبر خوبی برای کشور‌های نفتی و شرکت‌های تولیدکننده نفت نخواهد بود.

چنانچه حتی یک سناریوی حد وسط هم در مورد صادرات نفت ایران در دوره پساتحریم عملیاتی بشود، ایران می‌تواند صادرات نفت خود را دست کم به حدود ۲ میلیون بشکه نفت در روز برساند.

اگر میانگین قیمت سبد نفت اوپک را حدود ۴۰ دلار در نظر بگیریم، ایران از صادرات نفت روزانه درآمد دلاری بالغ بر ۸۰ میلیون دلار خواهد داشت. درآمد ماهانه ایران از محل صادرات نفت در این سناریو به حدود ۲.۴ میلیارد دلار و درآمد سالانه ایران به حدود ۲۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

درآمد نفتی ایران در سال آینده، در سناریویی فرضی که روابط میان ایران و آمریکا تا اندازه‌ای بهبود می‌یابد و ایران قادر به فروش مقداری معقول از نفت خود خواهد بود و البته میانگین قیمت نفت اوپک هم در همین حد کنونی باقی خواهد ماند، حدود ۱۱.۶ برابر بیشتر از درآمد‌های نفتی سال جاری خواهد بود.

دولت آینده، که معقول است فرض کنیم یک دولت اصول گرا خواهد بود، در سال ۱۴۰۰ شمسی، دست کم به اندازه دو برابر دولت فعلی در سال ۱۳۹۹ درآمد خواهد داشت. بر این اساس، دولت آینده می‌تواند به سرعت بخشی از بدهی‌های انباشته شده دولت کنونی را رفع و رجوع کند و با پوشش کسری بودجه، مهاری جدی هم به تورم بزند.

دولت بعدی، با درآمد‌های افسانه‌ای نفتی خود و به لطف افزایش قیمت دلار در سال‌های اخیر، یک دولت بسیار ثروتمند خواهد بود که می‌تواند ترمز تورم در ایران را بکشد و شاید تا حدی اوضاع را به حالت عادی برگرداند.

  • ۹۹/۰۷/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی